HIDRATACIJA I ZAŠTO JE VAŽNO PITI VODU?

Ni jedna ćelija ljudskog organizma ne bi bila živa, niti bi mogla da funkcioniše bez vode. Samim tim ni funkcije organa i sistema organa bez vode ne bi bile moguće. Kako je to moguće? Odgovor na ovo pitanje znamo svi, samo ga često zaboravljamo: redovna hidratacija kroz dnevni unos tečnosti.

Voda je gradivna materija i čini oko 70% ljudskog organizma. Ljudski mozak je sačinjen od vode u čak 78%. Jetru čini 84% voda, krv 88%. Ako to znamo, shvatamo i da je voda vrlo važna za razmenu hranljivih materija, za respiratornu funkciju, regulaciju stolice, kontrolu telesne temperature, itd.

Posledice dehidratacije

Posledice dehidratacije, odnosno nedovoljne količine vode u organizmu su brojne. One podrazumevaju čitav spektar vidljivih i manje primetnih posledica. Konkretno, ono što prvo zapazimo kod dehidrirane osobe su ispucale usne i suva naborana koža, sklona iritacijama. Usled dehidracije se smanjuje i kvalitet kose i noktiju, dolazi do pojave grčeva u mišićima, poremećaja varenja, pojave zatvora. Takođe, može doći i do smetnji sa urinarnim sistemom koji trpi rizik od pojave infekcija, jer dolazi do nesposobnosti organizma da preradi i putem urina izbaci štetne materije. Usporavaju se funkcije svih unutrašnjih organa, samim tim dolazi do otežanog disanja, poremećaja u krvotoku i do usporenog rada srca.

Kako sprečiti dehidrataciju

Žeđ je prvi signal dehidratacije. Redovan unos vode može Vam sačuvati bubrege, pomoći pri varenju, ali i podići nivo energije.

Oko 50% potrebne tečnosti na dnevnom nivou, ljudsko telo dobiija unosom čvrstih namirnica. Preostalih 50% je potrebno uneti kroz tečnost. Optimalni dnevni unos tečnosti za odraslu osobu je 1,5 do 2 litra. U letnjem periodu, ali i tokom fizičkih aktivnosti, preporučuje se unos veće količine vode od optimalnih.

Kada se preporučuje veći unos tečnosti

– tokom fizičkih aktivnosti
– u letnjem periodu
– ukoliko je vaša ishrana bogata solima
– tokom povraćanja ili dijareje

Pravilna hidratacija

Kao što smo već rekli, pravilna hidratacija je osnovni preduslov zdravlja. Pravilna hidratacija znači redovan i pravilan izbor tečnosti koje unosimo. Ukoliko osim vode pijete i prirodne sokove od voća i povrća ili čajeve bez šećera i zaslađivača, možete da smatrate da je Vaš izbor pravilan.

Savet za održavanje zdrave telesne linije

Ovo je svima opšte poznato, ali nije na odmet reći još jednom. Kada osetite potrebu za hranom, popijte čašu vode. Voda će delimično zadovoljiti Vaš nagon ka hrani. Ako ste i posle čaše vode još uvek gladni, počastite Vaše telo zdravim obrokom.

Ubrzavanje metabolizma

Naučno je potvrđeno da osobe koje svakodnevno piju dosta vode imaju brži metabolizam. Samim tim, kalorije unesene tokom dana se brže troše.

Pravi izbor za zdravlje Vaše porodice, na samo jedan klik od Vas